Cookies
COOKIEPOLITIK
Anvendelse af cookies på Venue Pay ApS' hjemmeside
Når du besøger Venue Pay ApS' hjemmeside og benytter vores ydelser, behandler vi dine oplysninger i overensstemmelse med gældende databeskyttelsesret, herunder databeskyttelsesforordningen (GDPR) og den danske databeskyttelseslovgivning. Vi prioriterer beskyttelsen af dine personoplysninger højt og tilstræber i enhver henseende at sikre dine rettigheder som registreret.
I nærværende cookiepolitik kan du læse om vores anvendelse af cookies, herunder hvilke typer cookies vi benytter, formålet med behandlingen, samt hvilke rettigheder og valgmuligheder du har i relation til cookies.
1. Hvad er en cookie?
En cookie er en passiv tekstfil, der lagres på din computer, mobiltelefon eller anden enhed med henblik på at indsamle data om din færden på hjemmesiden. Cookies anvendes bl.a. til at genkende din enhed, huske præferencer og generere statistik.
Cookies indeholder som udgangspunkt ikke oplysninger, der direkte kan identificere dig som person, men identificerer i stedet din browser eller enhed via oplysninger såsom IP-adresse, browsertype, operativsystem, skærmopløsning og geografisk placering.
2. Hvilke typer cookies anvender vi, og til hvilke formål?
a) Nødvendige cookies
Disse cookies er essentielle for, at hjemmesiden kan fungere korrekt og for at sikre grundlæggende funktioner såsom navigation og adgang til sikre områder. Uden disse cookies vil hjemmesiden ikke fungere efter hensigten. Disse cookies kan ikke fravælges.
b) Præference cookies
Præferencecookies gør det muligt for hjemmesiden at huske oplysninger, der ændrer den måde, hjemmesiden opfører sig eller ser ud på, såsom dit foretrukne sprog eller den region, du befinder dig i.
c) Statistik cookies
Statistikcookies indsamler oplysninger i anonymiseret form med henblik på at analysere brugen af hjemmesiden. Dette hjælper os med at forstå, hvordan besøgende interagerer med hjemmesiden, så vi løbende kan forbedre brugeroplevelsen.
d) Markedsførings -cookies
Disse cookies anvendes til at spore besøgende på tværs af websites med henblik på at vise målrettede annoncer, der er relevante for den enkelte bruger. De deles typisk med tredjepartsannoncører og benyttes til profilering og personalisering af markedsføring.
e) Tredjeparts -cookies
Venue Pay tillader visse tredjepartsleverandører at placere cookies på vores hjemmeside. Disse tredjepartscookies kan anvendes til egne formål, herunder analyse og målrettet annoncering. Vi har ikke kontrol over disse cookies, og vi henviser til de respektive tredjeparters politikker for nærmere oplysninger.
3. Hvordan administrerer eller fravælger jeg cookies?
Du har til enhver tid mulighed for at trække dit samtykke til cookies tilbage eller ændre dine præferencer via vores cookiedeklaration på hjemmesiden. Det er ligeledes muligt at slette eller blokere cookies via indstillingerne i din browser.
Bemærk, at fravalg af cookies – særligt nødvendige cookies – kan påvirke funktionaliteten på hjemmesiden.
4. Samtykke til cookies
Når du klikker "Ja tak, tillad alle", giver du samtykke til, at Venue Pay samt relevante tredjeparter må placere cookies på din enhed til ovennævnte formål. Oplysninger om din brug af hjemmesiden kan blive delt med vores partnere inden for sociale medier, annoncering og analyse. Disse partnere kan kombinere dine oplysninger med andre data, du har stillet til rådighed for dem, eller som de har indsamlet via din anvendelse af deres tjenester.
Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage i overensstemmelse med fremgangsmåden beskrevet i denne cookiepolitik.
5. Lovgrundlag
Ifølge lovgivningen må vi gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at levere den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om. For alle andre typer cookies kræves dit samtykke.
6. Yderligere information
Yderligere information om Venue Pay, dine rettigheder og behandlingen af personoplysninger fremgår af vores.
Ved henvendelser vedrørende dit samtykke til cookies bedes du oplyse dit samtykke-ID og -dato.
Dit samtykke gælder for følgende domæne: venuepay.dk / venuepay.net / venuepay.io
Persondata
Behandling af personoplysninger hos Venue Pay ApS
Hos Venue Pay ApS (herefter "Venue Pay") prioriterer vi beskyttelsen af dine personoplysninger højt. Vi tilstræber i enhver henseende en lovlig, rimelig og gennemsigtig behandling af dine data i overensstemmelse med Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 (databeskyttelsesforordningen/GDPR) samt den nationale databeskyttelseslovgivning.
Denne privatlivs- og persondatapolitik beskriver, hvordan Venue Pay indsamler og behandler dine personoplysninger, når du benytter vores hjemmeside venuepay.dk, herunder ved brug af vores produkter og tjenesteydelser.
Venue Pay er dataansvarlig og har det overordnede ansvar for, at dine personoplysninger behandles lovligt.
1. Formål med behandling af personoplysninger
Venue Pay indsamler og behandler personoplysninger om dig, når dette er nødvendigt for at kunne opfylde vores kontraktlige forpligtelser, leve op til lovkrav eller efter dit forudgående og udtrykkelige samtykke.
Behandling sker eksempelvis for at:
-
Oprette og vedligeholde et kundeforhold med dig
-
Levere vores tjenesteydelser effektivt og sikkert
-
Administrere din tilmelding til nyhedsbrev
-
Foretage målrettet markedsføring (efter samtykke)
-
Forebygge og opdage misbrug og svig
Såfremt vores behandling baseres på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at trække dette samtykke helt eller delvist tilbage ved at kontakte os via e-mail: info @ venuepay.dk eller telefonisk på: +45 89 93 67 67.
2. Kategorier af personoplysninger og behandlingsgrundlag
Venue Pay behandler udelukkende personoplysninger, såfremt der foreligger et gyldigt behandlingsgrundlag i henhold til databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1.
De oplysninger, vi behandler, kan omfatte:
Kategori | Oplysningstype | Behandlingsgrundlag | FormålKundeprofil Navn, e-mail, adresse, organisation Samtykke og/eller nødvendighed for kontraktopfyldelse (Art. 6, stk. 1, litra a og b) Oprettelse og håndtering af kundeforhold
Nyhedsbrevsmodtagere Navn, e-mail Udtrykkeligt samtykke (Art. 6, stk. 1, litra a) Udsendelse af nyhedsbrev og markedsføring
Tekniske data IP-adresse, browser, sprogindstillinger, fejl-logs Samtykke via cookieindstillinger (Art. 6, stk. 1, litra a) Fejlfinding, sikkerhed, statistik og personaliseret markedsføring
Ved tilmelding til nyhedsbrev giver du samtykke til, at vi må behandle dine oplysninger med henblik på udsendelse af nyhedsbreve samt kommunikation relateret hertil. Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet, hvorefter vi ophører behandlingen og sletter dine oplysninger.
3. Dine rettigheder
Som registreret har du følgende rettigheder i henhold til databeskyttelsesforordningen:
-
Ret til oplysning om behandling af personoplysninger (oplysningspligt)
-
Ret til indsigt i de oplysninger, vi behandler om dig
-
Ret til berigtigelse af urigtige eller ufuldstændige oplysninger
-
Ret til sletning af dine oplysninger ("retten til at blive glemt")
-
Ret til begrænsning af behandling
-
Ret til dataportabilitet
-
Ret til at gøre indsigelse mod behandling, herunder til direkte markedsføring
-
Ret til at trække samtykke tilbage (uden at det påvirker lovligheden af tidligere behandling)
Ønsker du at udøve én eller flere af dine rettigheder, bedes du kontakte os skriftligt på info @ venuepay.dk.
Yderligere information om dine rettigheder findes i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som kan tilgås på www.datatilsynet.dk.
4. Klageadgang
Hvis du er utilfreds med den måde, hvorpå Venue Pay behandler dine personoplysninger, har du mulighed for at indgive klage til:
Datatilsynet
Borgergade 28, 5. sal
1300 København K
Tlf.: 33 19 32 00
E-mail: dt@datatilsynet.dk
Web: www.datatilsynet.dk
5. Tredjeparter og databehandlere
Venue Pay anvender eksterne databehandlere og tredjeparter til at levere visse ydelser, herunder IT-drift, nyhedsbrevsadministration og analyseværktøjer. I disse tilfælde overføres og behandles personoplysninger under instruks og kontrol fra Venue Pay.
Med samtlige databehandlere er der indgået databehandleraftaler, som sikrer, at behandlingen sker i overensstemmelse med gældende lovgivning.
Derudover kan hjemmesiden indeholde tredjepartsfunktioner, såsom sociale medie-plugins (Facebook, LinkedIn, m.v.), der opererer under egne privatlivspolitikker. Vi anbefaler, at du læser disse, inden du interagerer med sådanne funktioner.
6. Opbevaringsperiode
Venue Pay opbevarer kun dine personoplysninger så længe, det er nødvendigt i forhold til de formål, hvortil oplysningerne blev indsamlet, medmindre anden lovgivning foreskriver længere opbevaringspligt.
Når der ikke længere foreligger et sagligt og lovligt behandlingsgrundlag, vil dine oplysninger blive anonymiseret eller slettet på sikker og forsvarlig vis. Eksempelvis slettes dine oplysninger ved afmelding af nyhedsbrevet, idet samtykke herved trækkes tilbage.
7. Kontaktoplysninger (dataansvarlig)
Venue Pay ApS
Hattemagervej 10
9000 Aalborg
CVR-nr.: 45158705
E-mail: info @ venuepay.dk
Telefon: +45 89 93 67 67
Hjemmeside: https://www.venuepay.dk